2022.04.14.

Április elején az Innovációs Verseny is lezajlott. 9 csapatot tudtunk indítani, akik szinte 24 órában dolgoztak ötleteiken. A feladatban szabadon szárnyalhatott a képzelet, csak egymással kellett megegyezniük a csapattagoknak, hogy milyen megbízást kap kommunikációs cégük egy egészséget érintő kampányra. Ez a két nap mindig kiváló alkalom a csapatban való dolgozás megtapasztalására.
Az Innovációs verseny mindig elkápráztat minket, mert kicsit beleshetünk a fiatalok fejébe, mi jár benne, milyen ötleteik vannak, milyen témákat tartanak fontosnak az egészségen belül. Nekik pedig nagy tapasztalás az, hogy a profi, üzleti életben vagy közszférában jártas mentorok, hogyan segítenek nekik megvalósítható formába önteni elképzeléseiket. Azaz hogyan lesz az ötletből működő vállalkozás.
A mostani versenyen több csapat kommunikációs kampánya is a mentális egészséggel foglalkozott. Öröm látni, hogy a fiataloknak már mennyire fontos ez a terület, az efajta egészség is. Más csapat azon gondolkodott el, hogy hogyan tudja közelebb hozni az egészséget a hétköznapi emberekhez. Érdekes, hogy az adherencia kérdése is felmerült egy csapatnál, őket az foglalkoztatta, hogyan lelhetnek a családok megoldást arra, hogy távol élő idős tagjaik mindig bevegyék a szükséges gyógyszereiket.
Az érzékenyítés fontos kérdését járta körbe az a csapat, aki egy integrációs tábor kommunikációjának felépítésével dolgozott. Ebben a táborban testi és szellemi fogyatékkal élők együtt töltenének időt egészséges gyerekekkel. A covid járvány alatt szükségszerűvé vált távgyógyítás jelenségét gondolta tovább néhány diák, egy másik csapat pedig a szűrések fontosságáért kampányolt. Érdekes projekt volt a hétköznapi emberek bevezetése az egészségügy színfalai mögé.
Remek ötletek, amiket akár most rögtön meg is lehetne valósítani. Büszkék vagyunk rátok!